Random Question

aku x tau mcm mna mau ckap soalan ni dalam bahasa melayu.... jadi aku hurai dlam buat dalam bentuk novel krangan la.. hehehe..

One day... my father.. ambik kwan dia di airport... sepasang laki bini... <-(betul ka ayat aku ni ) jadi.. aku pon ikut menyibukkan diri.. then... ayah crita2 la ngan dorang dalam kereta... then tetiba termasuk plak cerita anak dia... so dialog kami mcm ni....

si bini  : anak makcik pon ada seumur kamu... skarang dia PLKN...
aku     : owh... PLKN di mna...
si bini : dot..dot..dot... (aku lupa)
ayah   : (menyibuk) owh.. anak kau pon dpt PLKN... anak aku baru kluar dari PLKN tu.. masuk maktab...
si laki : owh... ank kau ni dpt maktab rupanya... 
ayah   : a..a.... dekat keningau... bila habis PLKN nya??
si bini : dlm bln 10 (klu x silap aku.. aku lupa). dia jadi pnghuluwati kat sna... eyna dpt jawatan apa sna dulu??
aku dan ayah: .........

sorry dad... i am useless.... 'keadaan aku' membuatkan ayah x ada cerita mau cerita pasal aku... because i am nothing...  nothing more to talk abaut me...  i'm not kind da macam their daughter.. 

sekolah rendah... dan high school...  klu tnya pasal.. "kau kenal si Sabrina??"... don't expect dorang akan ckap... "owh.. kenal!"... becoz.. they don't know nothing about me..

and.. if klau orang mau tanya something.... people don't come to me and ask me... dorang akan tnya kawan yang ada di sebelah aku.. because.. i know nothing...

cikgu aku x akan perasan kewujudan aku dalam kelas.. becoz.. i make nothing...

and.. if dorang bagi tugas besar sama aku... aku x akan dapat handle dengan baik... because... i do nothing...

the only way i can make them proud at me only... THIS maktab.. THIS cikgu thing.... 

"sometime.. aku anggap aku bukan watak utama dalam cerita hidup aku sendiri but someone else..."




"hey dad.. mom.. do you really proud at me???"

It's NONSENSE!! (slang tambi) hikhikhik...

Ulasan

  1. i oso nothing... hahaha...
    keperek2...
    ko juga la....

    BalasPadam
  2. dun judge urself only for that RANDOM QUESTION...
    u noe u better than others...
    u have dat special talents dat nobody has....
    dun look down on urself...
    u noe u can make ur parents proud of u someday...
    oh no i'm so emotional writing diz comment..haha
    btw...i envy u ma fren...u have the talent...so keep up on dat...i noe u can..hehe...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular