cara-cara meniru paling berkesan dalam exam..

memandangkan skarang smua urang tengah di ambang hari2 xam... hari ni aku akan menunjukkan cara2 meniru dalam xam yang paling berkesan!!  msti setiap orang x pernah lepas dari tiru meniru xam nie kan... hahaha.. teringat plak dulu aku and the geng kedapatan meniru dlam xam.... nasib baik x kena gula2 pnjang... tu la... psal aku x tau teknik2nya.... skarang aku da tau da.... hakhakhak... (ketawa mcm setan)

hari ni aku akan menunjukkan cara paling berkesan dalam bab tiru meniru nie... klu bab2 meniru nie.. tanya ja pda yang pkar seperti aku.. ceh...!

cara-caranya adalah...

1. CIPTA KOD MUKA ATAU TANGAN
hehe.. sebelum masuk dewan... pakat2 la ngan 1 geng... cth... soalan 12 tunjukla jari ko sampai 12... klu soklan 50? ko tunjuk la jari ko sampai 50.. guna jari kaki pon bisa dong... pastu.. buat kod... cth.. klu jawapan...
A :tunjuk la dagu...
B: tunjuk hidung...
C: tunjuk lubang hidung ...
D: tunjuk dahi...
klu kengkawang ko minta soklan 12... (napa la 12 jgak jadi num pilihan hati??) ko tunjuk la jawapan... cth..jawapan soklan tu A.... ko tunjuk la lubang hidung ko (bermksud jawapan yg ko bagi C bukannya A) .. hakhakhak... bila dorang tnya soklan 12 ko jawab apa.... ko dengan muka selamber cakap... "aku jawab A"...





2. JELING2 KAWAN SEBELAH.
klu dlam keadaan x taw jawapan.. tubuh jadi begagar... badan x blh duduk diam.. macam maw tabirak pun ada... berpeluh... otomatik mata ko akan meliar... msti mo tngok2 keadaan skeliling kan.. mana taw dpt isi.. hehe... Oleh itu.. aku nasihatkan... jeling2 la kwan sebelah... mana tau.. drang pon bagi jawapan... klu kedapatan dgan pengawas... dengan slamberr ko cakap " aik!! kan dalam kertas soalan tertulis SILA LIHAT SEBELAH " hahahaha!!! ada yg kena lempang dga slow motionnya...



3. BERTUKAR-TUKAR KERTAS JAWAPAN
ni paling xtream... klu da kesuntukan masa... kertas jawapan pon masi kosong.. kita ngan slambernya akan buat perkara yg xtream untuk meniru.. cara nie aku pernah guna masa form 5 dulu.. klu x silap aku ambik kertas jawapan Pndidikan Agama Islam kawan belakang aku dan dengan slambernya tiru jawapan dia bulat2... hahaha.. kepaluian melanda!! klu pengawas tu dtg p tempat ko.. ko cepat2 la tapuk kertas jawapan kwan ko tu dengan menindis kertas soklan ko... klu pngawas tu membelakang.. cepat2 pulangkan balik... klu kedapatan.. buat muka slamberr balik... dan cakap "sya mau pastikan jawapan saya tidak sama dengan kawan saya cikgu.. supaya saya x dianggap meniru.."  (buat muka innocent) memang ko kena tampar slow motion!



4. LETAK NOTA DLAM POKET.. PASTU PERGI TANDAS BACA NOTA TU...
cara nie aku x pernah buat... klu skarang xam.. mana ada spot check badan... jadi.. manfaatkan poket2 yg ada... bawa la nota2 yg berkaitan.. pastu.. klu x ingat jawapan tu... cepat2 p tandas.. bukak nota ko tu pastu salin la kat kertas jawapan... klu pengawas tnya kenapa balik2 pergi tandas... dengan muka slamberr ckap.. "saya cirit birit cikgu... cikgu maw ka saya tabirak sambil jawab soklan??"





5. TULIS JAWAPAN ATAS TISU
kaedah nie mmg slalu budak kelas aku guna dulu... aku tak taw setan mna hasut durang nie... kat kelas aku bnyak budak2 cina.. drang nie jenis sntiasa bawa tisu.. jadi.. satu hari.. kami pkat2 tulis jawapan dlm tisu... klu tetiba tu cikgu pndang ko.. dengan serta merta purak2 ko kunun2 lap muka atau lap hingus ka.. guna tu tisu.. kan x kedapatan... gara2 buat kerja kilik2 nie la aku kedapatan meniru... hakahak... ingat plak cikgu disiplin cakap... "ow.. skrang kmu tulis nota guna tisu r... nanti2... kmu tulis nota guna apa lagi.. kutang??!! " hakhakhak... aku tersengih2 di citu gak... lawak... tapi!! mmg betul... ada da orang guna cara nie... ish2.. masin mulut cikgu aku!! hehe... dgan guna tisu tadi... aku rasa jwapan kmi satu kelas sama ja sebab main pasing2 tisu nie... klu kedapatan...cepat2 ko hembus hingus kat tisu tu pastu ko ckp... "saya selesma cikgu"... klu cikgu pandang lain.. kwan ko minta2 juga jwapan dari tisu tu.. ko dengan muka slamber... bagi tisu yg ko hmbus tdi kat kwan ko blik... memg penjorok! eww...




Tu ja la cara2 meniru paling berkesan... sbenarnya bnyak lagi bha nie... ni ja yg aku dpt pikir.... skarang nie aku tak puas hati sesangat!! kalau dulu xam dalam kelas.. jadi senang maw meniru.. sekarang xam dlam dewan... susah.. mau pusing2 kepala pon x blh sebab pngawas da pandang pelik2... aish!!

lagi satu.. aku bagi nasihat nie... tiru meniru nie x bagus gak.. belum tentu kwan ko yg baik hati tu bagi jawapan yg betul kat ko... mna taw dia buat ngan ko mcm cara meniru yang 1st kat atas tdi tu... biar pon dpt keputusan bagus ngan meniru, .. orang still anggap ko bodo dan hasil yg ko dpat ko rasa x puas biar pon tngok dapat A++++ ....  haha.. aku x pernah meniru smpai yang hardcore betul2 la... klu meniru sikit2 tu ada la.. kehkehkeh....




tetiba teringat ckp cikgu BM aku dulu...


"klu yg pandai tu... bantu2 la kwan kwan kamu kat sebelah... bagi dorang tiru jawapan kamu.. jgn la kedekut sangat.." 
hahaha... what da...? aku suka cikgu nie..!

Ulasan

  1. trus sy teingat ceta c kamlit time dulu...dia p mengadu dgn tu cegu sbb kwn dia meniru..trus cegu dia jwp "biarla bha..bkn jg ko pandai"....ahahahahahhahahaa

    BalasPadam
  2. hahahaha.... kecian c kamlit... nnti xam.. bagi2...

    BalasPadam
  3. aku tak pernah meniru masa skul n matrik..... memang aku kelaskan budak meniru ni budak "nakal"..... tapi masuk u! yaaa ammmmpuuunnnnn..... lecturer ada yg jenis tak kesah.... siap bncang2 tp dlm keadaan terkwal lagi...ish3!

    BalasPadam
  4. @SD try la... syok... hehe... :P

    BalasPadam
  5. Dulu pernah buat tapi pakai pen invincible ,dakwat pennye takkan kelihatan tapi kalau nak nampak kene suluh pakai lampu haha penah buat tapi pakai lazer

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular